هنر پخت و پز

طرز تهیه شیرینی بادامی پفکی قزوین مخصوص عید نوروز خوشمزه و سنتی

1399/12/28 10:03
نویسنده : هاله
403 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه شیرینی پفکی بادامی برای نوروز

مواد لازم برای تهیه شیرینی بادامی مخصوص عید

پودر بادام ۸۰ گرم
روغن صاف قنادی ۱۳۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
آرد ۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۱/۲ ق چای خوری
پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
بادام برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی بادامی پفکی قزوین

مرحله اول: آسیاب کردن
ابتدا پودر قند و پودر بادام را را داخل آسیاب ریخته و چند تا پالس بزنید تا بادام ها نرم شوند این کار باعث می شود بادام ها به روغن نیفتد. مخلوط بادام و پودر قند باید یکدست و نرم شوند.

مرحله دوم: هم زدن روغن
برای تهیه این شیرینی باید از روغن قنادی استفاده کنید اگر در دسترس نبود از روغن کاملا جامد استفاده کنید اگر روغن نیمه جامد دارید حتما به صورت صاف در بیاورید سپس استفاده کنید. روغن را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کشدار و روشن شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی بادامی
مخلوط پودر قند و بادام را به روغن اضافه کنید و هم بزنید در ادامه آرد و بیکینگ پودر و پودر هل را که از قبل با هم مخلوط و الک کردید به مواد به صورت تدریجی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مانند خمیر جمع شود نباید خمیر را ورز داد فقط با نوک انگشت خمیر را جمع کرده و داخل نایلون قرار دهید و بمدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار داده تا خمیر منسجم شود.

مرحله چهارم: کاتر زدن شیرینی بادام
خمیر را بین دو نایلون به قطر ۱ سانت باز کنید. سپس با کاتر دلخواه آن را قالب بزنید سپس روی هر شیرینی یک عدد بادام بگذارید و روی بادام ها کمی عسل بزنید تا براق شود.

مرحله پنجم: پخت شیرینی بادامی با فر
شیرینی ها را داخل سینی فر چیده و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید سپس با کاردک امتحان کنید وقتی از روی سینی به راحتی جدا شد از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید. نوش جان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)