هنر پخت و پز

طرز تهیه کباب تابه ای سیخی خوشمزه و مجلسی آسان و مرحله به مرحله

1400/8/20 14:15
نویسنده : هاله
420 بازدید
اشتراک گذاری

سیخ چوبی کباب کوبیده تابه ای - پخش عزیزی

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای با سیخ چوبی

  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • کره به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه، ادویه کاری، سماق، زردچوبه به مقدار لازم


طرز تهیه کباب تابه ای با سیخ چوبی بدون سیب زمینی


مرحله اول : آماده سازی مواد
گوشت چرخ کرده را اگر در فریرز هست قبل از شروع کار بیرون بیاورید تا یخش کاملا آب شود داشتن یخ در گوشت باعث شل شدن کباب می شود می توانید برای تسریع در کارها ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰% در ماکرفر قرار دهید تا یخ گوشت آب شود.پیاز ها را شسته و پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و مهم ترین مرحله کباب تایه ای همین گرفتن آب پیاز است آن را خوب فشار دهید.


مرحله دوم : مخلوط کردن مواد و وزن دادن
گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز و سیر های پوست گرفته و کمی زعفران غلیط و تمام ادویه ها مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا گوشت منسجم شود شما برای ورز دادن می توانید ۱۰۰ بار گوشت را به ظرف بکوبید تا منسجم تر شود یا از دستگاه غذاساز با تیغه خمیرزن استفاده کنید و خوب هم بزنید بعد از اینکه گوشت شما منسجم شد آن را داخل کاسه گذاشته و روی آن را سلفون بکشید و بمدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و به اصطلاح گوشت بیات شود.


مرحله سوم : آماده سازی کباب تابه ای سیخی
سیخ های چوبی را نیم ساعت در آب قرار دهید تا در هنگام سرخ شدن نسوزد حالا از ماده کباب تابه ای روی بردارید و روی سیخ ها بزنید و خوب با دسست به آن شکل دهید و برای ۱۰ دقیقه در فریرز قرار دهید.


مرحله چهارم : سرخ کردن کباب تابه ای سیخی
داخل یک تابه نچسب مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس کباب های سیخ زده را داخل روغن داخل قرار دهید و با حرارت کم اجازه دهید تا پخته شود در ابتدای پخت گوشت آب انداخته سپس شروع به سرخ شدن می کند سیخ ها را برگردانید تا همه جای کباب سرخ شود در انتهای پخت کره را به قطعات کوچکتر خرد کنید و روی کباب ها بزنید. کباب تابه ای سیخی ما حاضر است در کنار آن گوجه را نیز کباب کنید و به همراه برنج میل کنید. نوش جان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)