هنر پخت و پز

طرز تهیه کیک بستنی خوشمزه و بی نظیر به سبک کافی شاپی در منزل

1400/3/24 12:49
نویسنده : هاله
81 بازدید
اشتراک گذاری

سه سوته کیک بستنی درست کنید!

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی

  • کیک ساده یا شکلاتی ۱ عدد

  • بستنی وانیلی ۱ بسته
  • بستنی شکلاتی ۱ بسته
  • خامه ۱ بسته
  • سس شکلات به مقدار لازم
  • توت فرنگی ده تا دوازده عدد یا میوه فصل

طرز تهیه کیک بستنی مجلسی و کافی شاپی با کیک 

مرحله اول: کیک

کیک را می توانید خودتان تهیه کنید و یا از کیک آماده استفاده کنید. طرز تهیه کیک ساده را می توانید در منوی پارسی دی جستجو کنید اما برای رفاه حال شما عزیزان توضیح مختصری را برای شما آورده ایم:

آرد ۱ لیوان، ۳ عدد تخم مرغ، ۱ لیوان آب و شکر، نصف لیوان روغن مایع، بیکینگ پودر ۱ ق.غ، وانیل نصف ق.چ. ابتدا تخم مرغ ها را آماده کنید سپس ترکیب مایعات و در آخر آرد را به همراه بیکینگ پودر اضافه کنید. زمان بدهید به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه تا کیک آماده شود.

مرحله دوم: قالب

یک قالب کمربندی با قطر ۲۳ سانتی متر را انتخاب کنید و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید طوری که لبه های کاغذ از قالب بیرون باشد و به عنوان دسته در پایان کار برای خارج کردن کیک بستنی آماده شده از قالب کمک کننده باشد. کیک را از وسط جدا کنید و باقی آن را کنار بگذارید. قالب را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: بستنی شکلاتی

طی مدتی که قالب درون یخچال است. بستنی شکلاتی را از فریزر خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.

مرحله چهارم: اسکوپ

بعد از گذشت نیم ساعت و نرم شدن بستنی شکلاتی که از فریزر خارج کردید ۵ اسکوپ یا بیشتر، از آن را بردارید و روی سطح کیک بگذارید. بستنی را با چنگال روی سطح بیسکوییت پخش کنید تا صاف شود.

مرحله پنجم: بستنی وانیلی

در مرحله بعد، قالب را به فریزر منتقل کنید و به مدت نیم ساعت آن را همان جا قرار دهید. در این حین بستنی وانیلی را خارج کنید و در دمای اتاق قرار داده تا نرم شود و همانند مرحله پیش کارها را تکرار کنید.

مرحله ششم: پایان کار

سپس لایه سوم و چهارم را نیز به همین ترتیب روی آن قرار دهید و در آخر کیک را روی کیک بستنی بگذارید. کیک بستنی‌ آماده شده را برای یک شب درون فریزر قرار دهید تا خوب خود را بگیرد و سفت شود. روی کیکتان را با فویل بپوشانید تا سرما آن را خراب نکند. بعد از اینکه مطمئن شدید بستنی‌تان کاملا خود را گرفته و سفت شده می‌توانید آن را با خامه و سس شکلات و میوه سرو کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

پسندها (1)

نظرات (0)